Sunday 18 December 2011

MEMORI

Teringat masa zaman kanak-kanak dulu.Tinggal di kampung memang banyak memori manis dan pahit,aku rindukan meriam buluh di malam raya,ku rindu nak main layang-layang lepas musim menuai,aku rindu nak tangkap ikan dalam parit depan rumah,aku rindu nak main hujan di musim tengkujuh dan aku rindu nak berada dalam raga motor bapaku pada waktu petang.Semua itu dah berlalu,manisnya bila di kenang.

Pernah satu peristiwa yang aku ingat,kerana kenakalan ku.Aku mengikut rakan abangku walaupun aku tak sebaya mereka.Mereka masuk belukar,aku ikut. Mereka panjat pokok,aku ikut panjat sekali dan aku jatuh ketanah menyebabkan 2 sendi tanganku terkeluar dari tempatnya.Rakan -rakan abangku lari meninggalkan ku keseorangan di dalam hutan.Air mataku berderai menahan sakit sambil merangkak keluar dari hutan.

Aku terserempak dengan oang kampung dan dia menghantarku balik.Sampai dirumah,kesakitan aku bertambah bila mak aku pukul aku dengan penyangkut baju kerana terlalu marah sebab aku tak dengar nasihatnya.Kesudahannya,aku tertidur kerana penat dan sakit dipukul.Malam itu aku meracau,menurut kakakku aku hanya menyebut nak mati berulang kali sampai mak aku menangis sebab tak sanggup dengar.Selepas berjumpa 2 oang tukang urut akhirnya aku sembuh.Kesian mak aku sebab selalu tak tidur malam kerana menjagaku.Tapi kalau masa diputarkan kembali,aku mahu selamanya berada di alam kanak-kanak.Tiada tekanan kerja dan sentiasa gembira.




  yang kiri sekali itu aku,comel? hua2
                                                                                                 

No comments:

Post a Comment