Thursday 15 December 2011

Tak ada tajuk

Gitar, entah lah.. Masa kat rumah dulu sebab benda tu lah aku selalu dileteri mak ayah. Pernah mak aku menyorokkannya kerana sakit mata melihat aku memetiknya.

Aku tak kenal langsung gitar sebelum aku mendapatkannya daripada kawanku di kampung. Dia tersalah perkiraan kerana membeli gitar. Fikirnya gitar senang dimainkan,rupanya hanya diletakkan di belakang pintu rumah dan di penuhi sawang kerana amat sukar untuk di pelajari.

Perkenalan aku dengan gitar bermula apabila aku melihatnya tersadai di rumah kawanku itu, Aku telah menggunakan sistem barter dengan menukarkannya dengan sepasang kasut Converse.
Sama seperti rakanku,Aku membawanya pulang dan menyorokkannya di bawah katil bagi mengelakkan dikesan keluarga. Tapi ,aku putus harapan kerana tak tahu cara untuk bermainnya. Tiap-tiap hari aku curi-curi belajar sewaktu ketiadaan orang tua. Akhirnya aku bosan dan peramkannya di bawah katil

Tapi aku telah mengenali seorang rakan yang pandai bermainnya dan dia telah menjadi guruku,Kini aku telah boleh bermainnya,Kerana gitar juga aku mempunyai ramai kawan khususnya yang minat muzik.Aku mempunyai sebuah gitar elektrik tanpa pengetahuan keluarga.Kalau mak aku tahu , tak tahu la berapa bakul kena menghadap bebelannya. Tapi aku telah menjualnya bagi menambah duit untuk membeli motosikal.


Mungkin aku akan tinggalkan gitar apabila mempunyai kerjaya nanti.Tapi mungkin aku akan lebih cenderung dengan membeli gitar jika berwang.Entahlaaaa..

No comments:

Post a Comment