Wednesday 9 November 2011

Pagi Tersenyum,Petang Termenung

Pagi itu ,last kuliah,seronoknye tak terkira nak balik kampung Raya Haji ,sampai kuliah pun hanya sekadar ambik name,kepala dah dok kat kampung dah.habis kuliah jam 2,aku terus balik berkemas,jam 2.30 dah dok kat highway Sungai Besi dah.tiba tiba,berarak mendung kelabu .Senyumku tawar,namun motor ku terus lancar maju meredah hujan.150KMJ,ku lihat meter motorku sewaktu meredah lebuhraya Karak.Sampai kat Bentong hujan dah berhenti dan di susuli mendung dan titis -titis hujan yang masih tersisa.Aku teruskan perjalanan sambil melayan perasaan.

Sesampainya kat Bandar Gua Musang,dalam jam 6 petang,  perjalananku telah disekat oleh Polis Trafik,aku ingatkan lepas sebab semua dah cukup kalau ikut undang-undang sangkaku,tapi tetiba je no plat aku jadi tumpuan,SALAH,ayat tu je yang ku dengar bersama surat saman yang dihulur,Permintaanku untuk tidak disaman tak dilayan,melayanglah elaun training aku 150 ,memang mahal buat aku seorang pelajar,tak patut,tak patutt.Tambah terkilan bila kad ATM aku pun hilang .Banyak dugaan ,tapi aku mesti tabah,wuuuiiii.Aku sampai tepat jam 8 malam,walau penat,tapi hepi dapat tengok famili.

Tapi syukur sebab aku selamat tiba di kampung dan selamat kembali ke UPM,terima kasih pada kawanku PIJI yang turut bersama -sama dengan aku balik ke UPM,Harap,masa mendatang ,aku tak ditimpa dugaan macam tu lagi,terima kasih motorku sebab bawak tuanmu dengan selamat balik ke kolejku ,KOSASS...

                                                                           
                                                           .TAMMAT...

No comments:

Post a Comment